Volgens mij is dit inmiddels meer LinkedOut, want na zoveel jaar gewerkt te hebben (en dus ook niet ingelogd zijn geweest) komen we nu op het volgende punt:
Sign-in, en ja, ik weet mijn login en wachtwoord nog:
Start een puzzel, om te zien of je geen ‘Bot’ bent, oke
En voila, we komen op:
Nu moeten we een kopie ID of paspoort opsturen?
Dat dacht ik dus niet. (Ik heb het toch geprobeerd.) Na veel zoeken komen we het volgende tegen:
Hier staat: ‘If you don’t wish to provide your ID, you can print the Affidavit of Identity and sign before a Notary Public. Once notarized, this form can be scanned and attached in your support case.’
En dan de vraag: Hoe maak ik een Support Case ?
Hahaha, daarvoor moet je ingelogd zijn. Euh, dat lukt dus niet.
Oke, we kijken toch nog even naar die: ‘Affidavit of Identity’ download pagina.
Ook daar staat iets leuks:
‘The attached “Affidavit of Identity Form” should be completed and then reply to the email from your LinkedIn Customer Representative with the completed form attached.’
Wie is, of hoe kom ik aan een ‘LinkedIn Customer Representative’?
Als je geen email-adres hebt, en geen link waar je een ‘Support Case’ kunt aanmaken?
Jaja en bij elke ‘Help’-pagina staat bovenaan de pagina het volgende:
‘Due to high support volume, it may take longer than usual to hear back from our Support Agents.’
Hoe kan dat nou als die ‘Support Agents’ niet te bereiken zijn?
En het allermooiste komt nog.
Ik heb namelijk wel een kopie van mijn Nederlandse Paspoort gemaakt,
en netjes mijn BSN nummertje eruit gehaald, want dat zou dan het verstandigst zijn.
Maar op dat verzoek krijg ik het volgende terug:
Even voor de duidelijkheid, LinkedIn, dit is een kopie ‘passport’, geen ID?
Waar moet ik nu de vraag neerleggen of een Nederlands paspoort wordt geweigerd of dat iets niet leesbaar zou zijn? Ik kan alles gewoon lezen op de meegestuurde kopie.
Oja, nou denk je dat ik op ‘Contact Us‘ of een andere link, zoals ‘View your case(s) on our Help Center‘ had moeten drukken? Welnu dan kom ik gewoon op de inlog pagina terecht.
Hoe geweldig is automatisering nou daadwerkelijk?
DG.